Nog wordt regelmatig het nummer ten gehore gebracht. In Purmerend vond de laatste rit van de elektrische tram op 14 mei 1949 plaats. De busdienst van Raadt en Kistemaker deed haar intrede en nog steeds doet een busdienst de rit naar Amsterdam maken. Onlangs is het busstation geheel vernieuwd en in de stijl van het oude tramstation gebouwd. Na Raadt en Kistemaker nam de NACO het stokje over en vele volgden zoals NZH, Arriva, Connexion en EBS. De tram bleef van Amsterdam naar Broek in Waterland, Edam en Volendam nog tot 30 september 1956 rijden. Wie goed kijkt kan nog steeds restanten zien van de rijbaan van de toenmalige tram. Enkele afbeeldingen van deze romantische tram wil ik u niet onthouden.
In 1932 werden de stoomtrams vervangen door de elektrische trams. In Noord en Zuid- Holland werden ze ook de Blauwe Tram genoemd. Men kon geen afscheid nemen van de kleine loc die jarenlang mens en dier van en naar Amsterdam reed. Zo kreeg de tram de bijnaam “Het Boemeltje van Purmerend”. De tram werd een nationale bekendheid toen de “Ramblers” er een lied over schreef.